استراتژی بازاریابی دیجیتال

استراتژی های بازاریابی دیحیتال

استراتژی بازاریابی دیجیتال نقشه راه کسب وکار شما!

استراتژی بازاریابی دیجیتال ، موضوعی که این روزها همه صاحبان کسب وکار زیاد می شنوند، اماچیست؟

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، تأثیرگذاری بازاریابی دیجیتال و تبلیغات اینترنتی اگر از بازاریابی و تبلیغات سنتی بیشتر نباشد، قطعاً کمتر هم نیست! ازاین‌رو، برای هر برند و یا کسب‌وکاری لازم است تا در فضای مجازی و اینترنت برند و کسب‌وکار خود را تبلیغ و معرفی کند.

اما برای اینکه برند و یا کسب‌وکار شما بیشترین سود را از دیجیتال مارکتینگ ببرد و زمان و هزینه شما به هدر نرود، باید ابتدا استراتژی بازاریابی دیجیتال یا همان استراتژی دیجیتال مارکتینگ تان را از ابتدا درست، قوی و محکم انتخاب کنید.

 

برخی از مطالبی که در این مقاله می خوانید

  • استراتژی بازاریابی دیجیتال چیست؟
  • مراحل تدوین استراتژی بازاریابی دیجیتال
  • تولید محتوا اصلی‌ترین بخش در تدوین استراتژی دیجیتال مارکتینگ
  • خدمات دیجیتال مارکتینگ متریس در تدوین استراتژی بازاریابی دیجیتال

 

استراتژی بازاریابی دیجیتال

 

استراتژی بازاریابی دیجیتال چیست؟

درگذشته، کسب کارها برای تدوین استراتژی بازاریابی به پخش کاتالوگ، بروشور تبلیغاتی، تیزرهای تبلیغاتی تلویزیونی و امثالهم بسنده می‌کردند. ولی امروزه با توجه به همه‌گیر شدن اینترنت، سمت‌وسوی بازاریابی نیز عوض‌شده است و به سمت تدوین استراتژی بازاریابی دیجیتال کشیده شده است.

منظور از استراتژی بازاریابی دیجیتال مجموعه اقداماتی است که در فضای مجازی تدوین‌شده و کمک می‌کنند به اهدافتان دست پیدا کنید. یادتان باشد که برای طرح پلن دیجیتال مارکتینگ نباید اصول ابتدایی تدوین استراتژی را نادیده بگیرید! بلکه باید همان اصول را در قالب دیجیتال طرح‌ریزی و اجرا کنید.

 

مراحل تدوین استراتژی بازاریابی دیجیتال

برای تدوین استراتژی دیجیتال مارکتینگ ابتدا شما باید آموزش بازاریابی دیجیتال را گذرانده باشید سپس با توجه به تجربیات و علم شما در این زمینه و همچنین با در نظر گرفتن مبانی تدوین استراتژی شما می‌توانید به تدوین استراتژی بازاریابی دیجیتال بپردازید.

لذا ما در این مقاله بر آن شدیم تا با توجه به تجربیات و مطالعات خود درزمینهٔ تدوین استراتژی دیجیتال مارکتینگ این موضوع را بررسی و در اختیار شما قرار دهیم. پس با ما همراه باشید.

 

مشخص کردن اهداف اولین گام در تدوین استراتژی بازاریابی دیجیتال

شما باید برای انواع مختلف فعالیت‌های کسب‌وکارتان هدف تعیین کرده باشید. این اهداف را می‌توان به اهداف کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت تقسیم کرد. البته باید هرکدام از این اهداف را با توجه به پتانسیل و خصوصیات کسب‌وکارتان مشخص و برنامه‌ریزی کنید. لازمه تعیین این اهداف، شناخت جزئیات کسب‌وکار خود، محیط کسب‌وکار، ذینفعان و مشتریان و رقباست.

 

آینده کسب‌وکارتان را ترسیم کنید

با توجه به اهداف مشخص‌شده، باید آینده کسب‌وکارتان را ترسیم کرده و مشخص کنید که به کجا می‌خواهید برسید؟ شما باید با توجه به برنامه‌ریزی‌ها و پلن دیجیتال مارکتینگ تان آینده برند و یا کسب‌وکارتان را ترسیم کنید. اینکه وضعیتتان در بین رقبا چگونه خواهد بود؟ نرخ جذب مشتریان چقدر خواهد شد؟ کدام محصول یا خدمت را ارائه خواهید کرد و…

 

شناخت دقیق ابزارهای بازاریابی دیجیتال

شتاب و سرعت پیشرفت حوزه دیجیتال مارکتینگ به حدی است که اگر برای مدت کوتاهی در این زمینه تحقیق و مطالعه نکنید، دانش شما قدیمی و بلااستفاده خواهد بود! ازاین‌رو، اگر می‌خواهید استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال را در شرکت و یا کسب‌وکارتان پیاده‌سازی نمایید می‌بایست از آخرین ورژن ابزارهای دیجیتال مارکتینگ مانند طراحی سایت، سئو، تولید محتوای متنی و ویدیویی، ایمیل مارکتینگ و… مطلع باشید.

 

تشکیل تیم دیجیتال مارکتینگ قوی و مؤثر

هر کسب‌وکاری برای انجام فعالیت‌های خود نیاز به تیمی خلاق، باسواد، پرانرژی و دارای روحیه همکاری دارد تا بتواند به تمام اهداف تعیین‌شده خود برسد. پس از بررسی، تعیین و تدوین استراتژی بازاریابی دیجیتال ، نیاز دارید تا نیروهایی را درزمینهٔ برنامه‌نویسی وب ، برنامه‌نویس اپلیکیشن ، کارشناس دیجیتال مارکتینگ ، سئوکار ، کارشناس تولید محتوا و… را بکار بگیرید.

 

تولید محتوا اصلی‌ترین بخش در تدوین استراتژی دیجیتال مارکتینگ

محتوا پادشاه است! این جمله‌ای است که بیل گیتس مؤسس شرکت مایکروسافت همیشه بر زبان دارد! لذا مهمترین اصل در طراحی و اجرای پلن دیجیتال مارکتینگ ، تولید و انتشار محتوای خوب و مؤثر است. محتوا می‌تواند در قالب فایل‌های تصویری، ویدئویی، مقاله و… باشد. محتوای تولیدشده اصولاً در اپلیکیشن یا وب‌سایت کسب‌وکار قرار می‌گیرد و با رعایت اصول سئو در آن، موجب بالا آمدن رتبه کسب‌وکار شما در موتورهای جستجو و درنتیجه دیده شدن توسط مخاطبین می‌گردد.

 

استراتژی بازاریابی دیجیتال

خدمات دیجیتال مارکتینگ متریس در تدوین استراتژی بازاریابی دیجیتال

دیجیتال مارکتینگ متریس پیشرو در تدوین استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال مراحل طرح‌ریزی پلن دیجیتال مارکتینگ را به سبک زیر طرح‌ریزی و اجرا می‌کند:

مرحله اول) بررسی دقیق اهداف و آینده شما

مرحله دوم) آنالیز دقیق سوابق و گذشته فعالیت‌هایتان

مرحله سوم) شناسایی مشتریان و ذینفعان کسب‌وکارتان

مرحله چهارم) تعیین ابزارهای دیجیتال کسب‌وکار شما

مرحله پنجم) اجرای دقیق برنامه‌ریزی‌ها و استراتژی بازاریابی دیجیتال

مرحله ششم) گزارش‌گیری، فیدبک و آنالیز نتایج به‌دست‌آمده

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان، با ما تماس بگیرید.

 

تماس با ما 

 

۰۹۱۷۲۱۶۶۷۹۰

 

ارسال پیامک به ۹۱۷۲۱۶۶۷۹۰

 

roshanzamir.saeid@gmail.com

 


 

انتخاب تنها یک کانال و یا یک پلتفرم ، به‌هیچ‌ عنوان کافی نیست!

این امر در استراتژی بازاریابی دیجیتال بسیار مهم است که وقتی شما می‌خواهید پلن دیجیتال مارکتینگ کسب‌وکارتان را طرح‌ریزی کنید استفاده از یک کانال و یا یک پلتفرم به‌خصوص کافی نیست بلکه باید در هرجایی که مشتریان و ذینفعان بالقوه و بالفعلتان حضور دارند شما نیز آنجا حضورداشته باشید. اینستاگرام، توییتر، وب سایت، آپارات، یوتیوب و هرجایی دیگری که فکرش را بکنید!

 

توده‌های مختلف مخاطبین را مدنظر داشته باشید

استراتژی بازاریابی دیجیتال زمانی کاربردی خواهد بود که توانایی ورود به طیف‌ها و قشرهای مختلف مردم یک جامعه را داشته باشد. البته منظور این نیست که شما راهبرد بازاریابی دیجیتال برندتان را چنان پرهزینه بچینید که در همه‌جا دیده شوید بلکه به این معنی است که این موضوع را در نظر داشته باشید که در هر جامعه‌ای افراد بسیار مختلفی وجود دارند و شما باید برای کلیه افراد ذینفع از خدمت یا محصولتان برنامه داشته باشید.

 

نظارت، سنجش و فیدبک گرفتن از فعالیت‌ها

پس از تعیین استراتژی بازاریابی دیجیتال کسب‌وکار شما، اقدام در این زمینه را باید سریعاً شروع کنید. کسب‌وکار شما زمانی از این استراتژی‌ها و فعالیت‌ها سود می‌برد که همواره نظارت، سنجش و فیدبک گرفتن از فعالیت‌هایتان را در دستور کار داشته باشید. این نظارت موجب می‌شود تا نقاط قوت و ضعف استراتژی بازاریابی دیجیتال خود را بشناسید و اقدام به تقویت و یا انجام تغییرات در استراتژی دیجیتال مارکتینگ برندتان کنید.

 

استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال رقبا را رصد کنید

امروزه اینترنت، این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا رقبایتان را رصد کنید، میزان موفقیت و شکست آن‌ها را بسنجید، نقاط ضعف و قوت رقبا را بشناسید و اشتباهات آنان را مرتکب نشوید! البته یادتان باشد که شناخت استراتژی دیجیتال مارکتینگ و برنامه‌های رقبا به‌هیچ‌عنوان برای تقلید از آن‌ها نیست، زیرا برنامه و استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ هر برند و کسب‌وکاری با توجه به توانمندی‌ها، شرایط، محیط و موجودی‌های آن کسب‌وکار تدوین‌شده است نه با شرایط شما!

 

نتیجه‌گیری

نحوه تدوین استراتژی بازاریابی دیجیتال یا همان استراتژی دیجیتال مارکتینگ برند و کسب‌وکار شما باید بر اساس نیازها، موقعیت، قدرت رقبا، سوابق گذشته و… باشد. لذا شما جهت انجام دقیق و کاربردی استراتژی بازاریابی دیجیتال علاوه بر استفاده از تیم و مشاورانی متخصص و مجرب در این زمینه، می‌بایست از کلیه ابزارهای این کار در کلیه زمینه‌ها بهره ببرید. ما نیز در مجموعه دیجیتال مارکتینگ متریس در کنار شما خواهیم بود.

 


دیگر مطالبی که ممکن است شما علاقه مند به خواندن آن ها باشید:

پلن دیجیتال مارکتینگ                                   استراتژی بازاریابی دیجیتال چیست    

مقاله بازاریابی دیجیتال                                    تدوین استراتژی بازاریابی دیجیتال

منظور از استراتژی بازاریابی دیجیتال                    استراتژی دیجیتال مارکتینگ

آموزش بازاریابی دیجیتال                                  تدوین استراتژی دیجیتال مارکتینگ

 

 

۵ (۱۰۰%) ۳ votes

2 دیدگاه ها

  1. یاسر گفت:

    باسلام ببخشید من چجوری میتونم برای آموزش استراتژی بازاریابی دیجیتال با شما هماهنگ کنم ؟

    • admin گفت:

      درود بر شما دوست عزیز شما می توانید از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۱۷۲۱۶۶۷۹۰ یا ارسال پیام به ایمیل roshanzamir.saeid@gmail.com از کلیه آموزش های تدوین استراتژی بازاریابی دیجیتال ، آموزش بازاریابی دیجیتال و… مطلع شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *